DPB SA VO SVOJICH KLIENTOCH VEĽMI NEVYZNÁ, ROVNAKO ANI V LEGISLATÍVE

Autor: Juraj Káčer | 1.9.2015 o 17:47 | Karma článku: 4,63 | Prečítané:  1436x

Dlhšie som uvažoval, či odpovedať na medializovanú polemiku  vedenia Dopravného podniku Bratislava (DPB), ktoré vo svojej tlačovej správe z 8. augusta spochybnilo výpočty publikované na mojom blogu.

Napokon som sa rozhodol reagovať, pretože Bratislava problém so zľavami vo verejnej doprave  musí riešiť a neexistuje na to lepšia cesta, ako dialóg a spoločné hľadanie optimálneho modelu verejnej dopravy v hlavnom meste.

Vrátim sa k tvrdeniam DPB. Podľa DPB sa s mojimi výpočtami nemôžu stotožniť preto, že DPB nemá presnú evidenciu ťažko zdravotne postihnutých (ŤZP) osôb, ŤZP-S ani seniorov nad 70 rokov, ktorí sa pri cestovaní MHD preukazujú preukazom vydaným ÚPSVaR a seniori občianskym preukazom. Z tohto dôvodu podľa DPB nemožno vyčísliť ani počet cestujúcich osôb a ani frekvenciu ich cestovania.

DPB týmto svojim vyhlásením nielen zavádza, ale priznáva aj svoju nekompetentnosť. Nikdy som netvrdil, že moje výpočty sú presné, ale naopak celý čas som zdôrazňoval, že ide o kvalifikované odhady.  Zaujímal by ma odhad DPB, koľko podľa ich názoru cestuje v MHD Bratislava cestuje seniorov na 70 rokov, ŤZP a ŤZP-S, pretože v celom vyjadrení nikde nenapísali ani zmienku o ich odhade a uspokojili sa s konštatovaním,  že to nie je možné presne vypočítať. Netreba zabúdať, že práve DPB každý rok žiada dotáciu od Hlavného mesta Bratislavy  vo výške niekoľkých desiatok miliónov eur, a tak expertný odhad počtu takýchto cestujúcich je z ich strany absolútnou nevyhnutnosťou. 

Čo je ešte horšie, že DPB sa priznal, že nedodržiava zákon. Konanie DPB je v rozpore so zákonom o cestnej doprave, ktorý stanovuje, že dopravca je povinný s každým cestujúcim uzavrieť zmluvu o preprave a jej uzatvorením sa chápe buď vydanie cestovného lístka alebo zaevidovanie v elektronickom systéme. Bez uzatvorenej zmluvy napríklad nie je možné žiadať o odškodnenie v prípade vzniku škody na zdraví alebo majetku.

Pýtam sa: Ako je možné, že DPB funguje mimo rámca zákona? Je pre mňa zarážajúcim fakt, že niektorí poslanci, ktorí sa populisticky k téme zliav na cestovnom vo verejnej doprave hlásia, sedia 4 roky v Dozornej rade DPB a o reálnych pomeroch v podniku a jeho kľúčových číslach nemajú predstavu.

Na záver vyzývam vedenie DPB, aby predložilo svoj odhad, koľko celkovo stoja DPB zľavy na cestovnom. Iba kritizovať nestačí.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami strany sa stali Juraj Blanár a Peter Žiga.

KOMENTÁRE

Fico ako Trump. Nekorektný a ukričaný

Šéf Smeru oznámil, že politická korektnosť na Slovensku končí.

KULTÚRA

Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne

Keby som mohol, správal by som sa úplne inak, tvrdí.


Už ste čítali?